” Sen inanma benim sözlerime
Yalanlar saklı bedenimde
Pişman olur da birgün kapıyı çalarsam
‘ Kim o ,’ deme
Çünkü gelen bir fahişe…”
Kaan Erkam’ın yazdığı, Gökhan Yet’in yönettiği, aynı zamanda dekor tasarımını da gerçekleştirdiği ” Do-Re-Mi – FaHİŞE ” adlı oyunda ses ışık tasarımını Tuana Tayfun, reji asistanlığını Benian Karahan üstlenmiş.
Murat Büyükarhan’ın piyano ile eşlik ettiği Kaan Erkam ve Şeref İzgü’ye ait iki şarkıyı Dimaze Duruk yorumlamış.
Dans edelim delice
Gün 24 saat…
Artık kaç dakikası benimse.”
Taha Aykın ve Aleyna Aktaş’ın o samimi ve gerçekçi oyunculuklarına, kelimenin tam anlamıyla hayran kaldım.Özellikle, sevgi, tutku, şehvet, çaresizlik, yalnızlık ve kimbilir daha kaç duygunun iç içe yaşandığı bir dans sahnesi var ki…
Sahi neden müzikal değildir hayatımız ? Neden bu kadar ciddiye alırız herşeyi ? Doyasıya, rengarenk yaşayabilmek o denli zor ya da enikonu imkansız mıdır ?
Aleksi Zorba ” Ya düşüneceksin, ya yaşayacaksın ” derken haklı mıydı ? Ölüm en büyük yalnızlık mıdır ? Tıpkı o şarkıda olduğu gibi, kar beyazı mıdır ölümün rengi ? Yaşam, doğum ve ölüm tarihi arasında kalan çizgide olan herşey midir ? Geçmişten kaçmak zor mudur ?
Gökhan Yet ” Küçük salonda, temiz, samimi bir oyun ” olarak nitelendirdiği ” Do-Re–Mi-FaHİŞE” yi yönetirken Yeşilçam melodramlarından duyarlıklar serpmiş, duyguları başarıyla ön plana çıkartmış, seyircinin kendiyle yüzleşmesine fırsat tanımış.
” Sen inanma bu sözlerine
Yalanlar saklı bedenimde…”
Hemen belirteyim, oyun boyunca Taha Aykın ve Aleyna Aktaş’a hayran kalacak, farkında olmadan Dimaze Duruk’un seslendirdiği şarkıya eşlik ederken bulacaksınız kendinizi.
“Do-Re–Mi-FaHİŞE” yi izlemenizi öneririm.
Pınar Çekirge / Magazinname.com